Lek Surat Menek Wit Kambil



“Lek Surat menek wit kambil” ngendikane Bapak naliko weruh aku melu turu ning dipanku nyusul adhiku. Adhiku wis ndisiki mapan ning tempat tidure karo ngrungokke dongenge Bapak. Mesti wae adhiku ngguyu kemekelen -- amarga cerita “Lek Surat menek wit kambil” dudu dongeng saktenane.

Lek Surat kuwi jenenge wong sing kerep dikongkon Mbah Putri ngresikki kebone sing jembar karo ngopek kambil sing wis tuwo. Kanthi ngendhiko ngono -- ethok-ethokke dongenge Bapak isine kur nyeritakke Lek Surat lagi ngopek kambil. Dudu dongeng sing serem. Dudu dongeng sing lucu. Dudu dongeng Bandung Bondowoso sing ampuh mung sewengi iso nggawe candi cacahe sewu, utawa dongenge Abunawas lagi pinter-pinteran karo Harun Al Rasyid. Bar mbebeda aku, biasane Bapak terus nuthukke dongeng sing saktenane

^_^

Ngrungokke dongenge Bapak kalebu kesenenganku. Wis dadi adat saben ning keluargaku wiwit jaman mbiyen. Mungkin Bapak mbiyene sok di dongengke karo Simbah. Terus Simbah di dongengke karo Mbah Buyut. Terus Mbah Buyut di dongengke karo Mbah Cangggah. Adat saben sing manfaat dinggo nyeneng-nyenengke bocah-bocah kaya aku lan adhiku aku pendak arep mapan turu.

^_^

Lek Surat Menek Wit Kambil

Adalah kata-kata Ayah ketika saya bergabung dengan adik yang terlebih dahulu berbaring di tempat tidurnya --- sambil mendengarkan Ayah bercerita. Tentu saja adik tertawa cekikikan mendengar kata-kata dalam bahasa jawa itu, yang artinya “Paman Surat naik pohon kelapa”.

Paman Surat adalah nama panggilan seseorang yang biasa dipanggil Nenek untuk membersihkan kebunnya yang luas dan memetik kelapa yang telah masak. Kadang-kadang beliau dipanggil untuk mengganti genting rumah yang bocor. Dengan mengatakan itu seolah-olah cerita Ayah hanyalah tentang Paman Surat yang sedang memetik kelapa. Bukan cerita tentang hal-hal lain yang menarik. Bukan cerita tentang Bandung Bondowoso yang sanggup membangun seribu candi dalam semalam atau cerita tentang Abunawas yang beradu kecerdasan dengan Khalifah Harun Al Rasyid. Biasanya beberapa saat kemudian Ayah akan melanjutkan cerita yang sebenarnya.

^_^


Mendengar cerita dari Ayah adalah salah satu kesenangan saya menjelang tidur. Sebuah kebiasaan bertutur yang telah ada sejak lama. Mungkin Ayah dulunya juga sering di dongengin oleh kakek, dan kakek oleh kakek buyut, begitu seterusnya. Sebuah tradisi untuk menghibur anak-anak seperti saya dan adik saya menjelang tidur.

1 comment:

  1. Mampir mas, karo titip salam kanggo lik Surat yo hihihi.

    ReplyDelete